Kan man gratis se sit skøde i tingbogen?

Kan man selv gå ind og se sit skøde i tingbogen og er det gratis?

Svar:

Siden 1.7.2013 er det blevet helt gratis at hente oplysninger i tingbogen. Du kan finde din ejendom på www.tinglysning.dk.

Klik på Forespørg  à  Tingbogen, og indtast ejendommens adresse. Du får i første omgang en tingbogsattest frem. Hvis dit skøde er tinglyst efter indførelsen af digital tinglysning d. 08.09.2009, skal du notere dato og løbenummer, hvorefter du kan gå ind i Tinglyst dokument for at se skødet der.

Er dit skøde tinglyst tidligere, må du finde det filnavn, som står allernederst i tingbogsattesten, og indtaste det i rubrikken ”Indscannet akt” for at se skødet.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus