Må jeg leje et værelse i min lejede lejlighed ud til kontor?

Kan jeg udleje et værelse i min lejlighed (lejet lejlighed) til kontor uden min udlejers samtykke, da lejligheden ikke er egnet til en overnattende lejer?

Svar:

Du må kun videreudleje et værelse til beboelse.

Hvis du udlejer et værelse til beboelse, skal din udlejer have en kopi af lejekontrakten, inden din lejer flytter ind. Din  udlejer skal ikke give ”samtykke” til det, for du har ret til at videreudleje et enkelt værelse til beboelse i henhold til lejeloven.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk