Må en arbejdsløs sætte sit hus i stand?

Må jeg som arbejdsløs arbejde for mig selv med at sætte et hus i stand? (jeg er ikke håndværker)

Svar

Hvis der er tale om almindelig vedligeholdelse, er der ingen problemer.

Det er straks en anden sag, hvis det forholder sig sådan, at du er ved at bygge om, bygge til eller bygge nyt og således har en byggetilladelse. Så længe du har en byggetilladelse, kan du som regel ikke få dagpenge, medmindre det kan dokumenteres, at du har håndværkere til at udføre arbejdet