Kan jeg sende opsigelse af lejer ved en indleveringsattest eller er det bedre med et anbefalet brev?

Når jeg laver en opsigelse af en lejer, har jeg altid sendt den rekommanderet, er det nødvendigt ??

eller er det nok med en indleveringsattest, som er noget billigere ?

Svar:

En opsigelse bør sendes såvel i et brev med afleveringsattest, hvor du selv beholder en kopi.. Hermed får du bevis for, at brevet er kommet frem til modtageren.

En indleveringsattest giver alene bevis for, at opsigelsen er afsendt, og ikke for at opsigelsen rent faktisk er kommet frem til lejeren.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk