Kan jeg kræve, at min udlejer yder mig en godtgørelse for etablering af terrasse?

Vi bor til leje i et eenfamiliehus og har på et tidspunkt - efter aftale med udlejer - lavet en træterrasse som udlejer har betalt materialerne til.

Det har taget mig 3-4 dage á ca. 8 timer at indkøbe, fremstille og male terrassen.

Vi står for snart at skulle fraflytte og jeg vil derfor gerne høre om jeg/vi er berettiget til noget vederlag for arbejdet i forbindelse med den endelige afregning ved fraflytning (depositum etc.)

Svar:

Når der ikke er indgået en aftale med udlejer om betaling for arbejdet med terrassen ved fraflytning, så kan du/I ikke forlange godtgørelse.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk