Har man pligt til at sælger, hvis mægleren har fundet en køber, som har underskrevet en købsaftale?

Hvis nu man har lavet en aftale med en ejendomsmægler om at denne skal sælge ens sommerhus.

Mægleren finder så en køber og får underskrevet en købsaftale, som ligger inden for aftalte rammer.

Hvis man så fortryder og ikke alligevel vil sælge huset. Hvor står man så ?

Mægleren skal vel have et beløb for spildt arbejde men skal man sælge ?

SVAR:

Sælger har ikke pligt til at acceptere et købstilbud, selv om det ligge rinde for de aftalte rammer, og sælger kan således altid undlade at sælge

Mægleren skal imidlertid have fuldt honorar, hvis mægleren fremskaffer et købstilbud, der svarer præcist til det aftalte.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.