Skal vi male lejligheden i bestemte farver ved fraflytning?

Vi skal fraflytte vores lejelejlighed til den 1/8-05 og skal aflevere den i nymalet stand.

SKAL vi male hvidt eller er andre/alle farver tilladte?

Vi har nemlig i sin tid selv malet i lidt stærke farver, og vil jo gerne slippe så nemt omkring det som muligt, dvs. undgå at skulle male over tre gange med hvid maling...

Svar

Hvis I overtog lejemålet  med lyse eller hvide vægge, skal I aflevere den i de samme farver.

I kan kun forpligtes til at aflevere lejemålet i nymalet stand, hvis det var nymalet, da I flyttede ind, se lejelovens § 98 stk. 1 sidste pkt.