Skal min mor betale 54.000 kr. til nyt køkken i fraflyttet lejlighed?

Min mor er lige fraflyttet sin lejlighed efter 17,5 år.

Kan det passe at hun skal betale for at sætte et nyt køkken op, når der ikke var et nyt køkken, da hun flyttede ind, og hun har heller ikke har fået et nyt, imens hun boede der.

Hun har alt i alt fået en regning, der lyder på 54.000 kr.

Svar:

Din mor kan hun forpligtes til at betale for et nyt køkken, hvis hun har ødelagt det køkken, der var i lejligheden, fx sparket lågerne i stykker osv.

Ellers kan det under ingen omstændigheder være en del af hendes vedligeholdelsespligt.