Skal vi som lejere selv betale for udskiftning af pakninger i de dryppende vandhaner?

Vi bor til leje og har en ganske almindelig lejekontrakt, som kan købes i en boghandel!

Ejeren af ejendommen påstår vi selv skal skifte pakninger overalt.

Men der er ikke ikke tilføjet noget i § 11 omkring pakninger.

Så vidt jeg kan læse omkring vedligehold for lejer, kommer dette ikke ind under, hvad vi skal bekoste?

Hvad gør vi?

Alle hanerne drypper!

Svar:

I skal kun udskifte pakninger m.v., hvis det fremgår af jeres lejeaftaler med udlejeren, eller hvis lejemålet blev indgået før 1. juli 1994.