Hvor mange radiatorer skal der være i en 2 værelses lejlighed?

Mit spørgsmål går på hvor mange radiatorer, det er påkrævet, at der er opsat i en toværelses leje-lejlighed.

Svar:

Den danske lejelovgivning indeholder ingen regler om antallet af - eller størrelsen af - radiatorer i lejemål.

Men kan du ikke få ordentlig varme i en del af lejligheden, så er der tale om en mangel, som du kan kræve udbedret efter lejelovens § 11, som du kan læse under denne linjes lovsamling.