Kan man tvinge ejendomsadministratoren til at ringe tilbage?

Hvor forholder en andelsbolighaver sig, når en administrator, som er advokat, ikke besvarer henvendelser fra andelshaveren om afregning af andel og varmeregnskabet?

Svar:

Jeg mener, at du skriftligt bør meddele advokaten, at hvis han eller hun ikke svarer inden 8 dage, ser du dig nødsaget til at rette henvendelse til advokatmyndighederne.

Advokatmyndighederne vil kunne pålægge advokaten at svare, og advokaten kan eventuelt blive tildelt en irettesættelse eller i grove eller gentagne tilfælde en bøde eller måske endda endnu alvorligere sanktioner.

Med venlig hilsen

Therkildsen Advokater

Advokat Bjørn Lund Hansen