Skal der altid være et komfur i en lejlighed?

Da jeg for nylig har overtaget en lejlighed, finder jeg til min overraskelse, at der ingen kogemuligheder er installeret i køkkenet.

Jeg er vel vidende om, at der iflg. lejeloven ikke behøver at være komfur, men er af den opfattelse, at der i det mindste skal forefindes enten kogeblus eller kogeplader. Nu er mit spørgsmål så, om jeg kan forlange dette af udlejer ??

Svar:

 Nej, det kan du ikke, medmindre det er omtalt i lejekontrakten.

Lejeloven stiller ingen krav om, at der skal være komfur, kogeblus eller kogeplader i en beboelseslejlighed.