Skal jeg som lejer betale for udskiftningen af en måler?

Jeg havde for et stykke tid siden en radiator, som lækkede vand  (pga. forældelse/slidtage), og som derfor var tvunget til at blive skiftet ud.

Radiatoren blev skiftet ud, og ny radiator/måler blev sat op.

Mit spørgsmål er:

Udlejer har send mig regningen på 540 kr., som det åbenbart koster at få sat en ny måler op.

Er det virkelig mig, som skal betale for måleren?  Det er jo ikke noget jeg får med, når jeg fraflytter lejemålet!

Svar:

Nej, du skal IKKE betale for den udskiftede forbrugsmåler. Det er udlejerens udgift!