Bør vi bruge advokat i forbindelse med køb af grund og byggeri af nyt hus?

Vi er en familie på Sydfyn, der overvejer at bygge et træhus. Vi har flere tilbud fra diverse byggefirmaer samt et til to bud på grunde hertil.

Vi er i tvivl om hvornår, og hvordan vi evt. skal bruge en advokat.

Har I et godt råd her?

SVAR:

I har brug for en advokat til at hjælpe jer med at gennemføre købet af grunden.

I kan selvfølgelig selv finde ud af hvor den skal ligge og hvor stor den skal være, men så er der spørgsmålet, om den må bebygges, med hvad og om der er særlige regler der regulerer brugen af grunden.

Så skal der selvfølgelig oprettes og tinglyses et skøde og udarbejdes refusionsopgørelse.

Der er meget, der skal tages stilling til i forbindelse med husbyggeri. I skal træffe en række valg og så er der kontrakten med byggefirmaet, tidsfrister, betalingsrater, sikkerhed, garanti, etc. I skal bruge advokat inden I skriver under.

Jeg vil foreslå, at I, når valget nærmer sig, men inden endelig beslutning, og bestemt inden I begynder at snakke vilkår med sælgerne kontakter den nærmeste Ret & Råd Advokat, der så kan hjælpe Jer med forhandlingerne, både med grundsælger og hussælger.

Med venlig hilsen

Advokat Stig Holdgaard,

Ret & Råd, Tommeruo

jug-logo.jpg (14017 bytes)