Må vi ved fraflytning fjerne brændeovn, som vi selv har installeret?

Vi skal fraflytte vores lejet hus efter 16 år, da huset nu skal sælges.

Vi har installeret en brændeovn, som huset ikke var født med.

Må vi fjerne ovn og skorsten igen?

SVAR:

Ja, det må I godt, hvis I samtidig sørger for, at det lejede bliver afleveret i den stand, som det var I, inden brændeovnen blev installeret (fx må I ikke efterlade huller i væg eller tag), se eventuelt lejelovens § 99 stk. 1 under denne linjes lovsamling.