Må vi kun bytte vor lejlighed med et medlem af den pensionskasse, der ejer ejendommen?

Min kæreste og jeg bor i en leje-lejlighed, der er ejet af en pensionskasse, hvor jeg har en pensionsordning.

Lejlighederne i ejendommen udlejes alene til medlemmer af den pågældende pensionskasse.

Vi ønsker at flytte til en større lejlighed evt. ved at bytte til en anden lejlighed.

Kan udlejer kræve, at vi kun bytter med et medlem af pensionskassen?

  SVAR:

Nej, det kan pensionskassen ikke!

Men du skal opfylde de almindelige betingelser efter lejelovens § 73 stk. 2, som du kan læse under denne linjes lovsamling.