Kan jeg som lejer tvinges til at betale for kabel-TV?

Jeg har for nyligt forsøgt at opsige mit kabel tv abonnement, som jeg har igennem min udlejer. De vil dog ikke opsige det, men kun sætte den ned til den mindste pakke.

Det eneste, der står i min lejekontrakt ang. tv er:
Udlejer leverer fælles signalforsyning, hvortil lejer skal betale bidrag: Ja
Lejernes antenneforening i ejendommen leverer fælles signalforsyning: Nej
Antennebidrag: 0,00 kr.

Kan det passe de pludselig kan kræve, at jeg betaler 150 kr. pr. måned for kabel tv, uden det står nævnt i kontrakten?

 SVAR:

Ja, det kan det, når udlejeren leverer fælles signalforsyning, se lejelovens § 46 c under denne linjes lovsamling.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk