Hvordan får jeg mit tilgodehavende hos min udlejer inddrevet?

Hej

Jeg fik den 29/5-98 medhold fra huslejenævnet i, at jeg havde betalt for meget i husleje. Jeg havde betalt 2.500 kr & senere 2.650 kr inkl alt, selv om den reelle husleje iflg huslejenævnet, er på 2000 kr inkl alt. Alt i alt skylder han mig, for det år jeg har boet der; 7.550 kr.

Jeg er fraflyttet lejligheden og har i den forbindelse heller ikke fået tilbagebetalt mit indskud på 7500 kr. Dvs at min ex-udlejer skylder mig 15.050 kr.

Efter afgørelsen sendte jeg ham et brev, hvor jeg gjorde ham opmærksom på beløbets størrelse og at jeg forventede at modtage det snarest. Jeg har selvfølgelig intet hørt.

Hans ankefrist udløber 29/6-98 og mit spørgsmål er nu, hvordan jeg nemmest får indrevet mine penge.

SVAR:

Du bør bede en advokat om at hjælpe dig med at inddrive beløbet.

Der er desværre ingen genveje, når det drejer sig om at få penge op af lommen på en genstridig udlejer.