Må min kærestes veninde overtage lejlighed?

Alle tiders brevkasse !

Min kæreste har en lejlighed, som hun lejer gennem et privat boligselskab.

En veninde til hende bor der også og har snart gjort det i 2 år. De har begge lejligheden som folkeregisteradresse. Men det er min kæreste, der lejer den, og veninden er ikke påført lejekontrakten.

Kan veninden overtage lejemålet, når min kæreste flytter ud til mig ?

SVAR:

Nej, det kan hun kun, hvis din kæreste og veninden har været et samlevende par. Det er ikke nok, at de har haft fælles husstand i 2 år.

Udlejer kan derfor modsætte sig, at hun overtager lejligheden.