Skal udendørs swimmingpool være afskærmet?

Min svigerforældre købte for 1/2 års siden et sommerhus

Der er udendørs swimmingpool på grunden. Der er ikke opsat hegn eller anden afskærmning omkring poolen. Der er således risiko for at personer kan falde i, eksempelvis en mørk aften. Er der regler for dette området ?

SVAR:

Der er ingen regler i byggereglement m.v. angående afskærmning af en swimmingpool på en privat grund. Eller svaret på anden vis, så er det op til grundejeren, om han vil afskærme poolen.