Smuldrende eternittag.

Jeg har et eternittag, der er lagt i 1989, der smuldrer. Dansk eternit har besigtiget pladerne og har tilbudt at betale halvdelen af de nye pladers pris. Altså ingen hjælp til håndværkerudgifter samt hjælpematerialer.

Vi har ingen del i valget af eternitplader, da vi først købte huset i 1991.

Er tilbudet fra Dansk Eternit rimeligt eller er det fornuftigt at gå videre.

Svar:

Jeg foreslår, at du kontakter advokat Poul Gudberg, Søndergade 25, 8600 Silkeborg, tlf: 86 82 56 00

Han fører ca. 1.000 sager om det samme problem mod Dansk Eternit, og kan derfor langt bedre vurdere, om du bør tage imod det fremsatte forligstilbud.