Køb af hus på tvangsauktion.

Jeg er interesseret i et hus, som er annonceret i Berl.Tidende. Jeg har på dommerkontoret fået udleveret en " salgsopstilling ", og mit spørgsmål er :

Kan jeg på tvangsauktionsmødet byde hvad som helst, det lyder smart, men ejendommen er vurderet af kommunen til 790.000 kr. og jeg kunne f.eks. finde på at starte med et bud på 500.000 kr.

Hvad er reglerne for afgivelse af bud?

Jeg har med stort held fået gode svar flere gange på dette program.

Svar:

Du kan uden problemer byde lavere end den offentlige vurdering. Der er eksempler på, at ejendomme på tvangsauktion er solgt for 1 kr., hvortil dog skal lægges omkostningerne uden for budsummen.

Hvis du bliver højestbydende, skal du straks stille sikkerhed for din opfyldelse af vilkårene. Du bør derfor have bragt dette i orden på forhånd.

De fleste vælger at have en advokat med ved tvangsauktionen, da der kan ligge mange juridiske fælder i forbindelse med en tvangsauktion.