Lugtgener fra svinefarm

Jeg bor på landet med en svinefarm som nærmeste nabo (ca 100 m. i vindretningen).

For nogle år siden udvidede han med en stor stald, med mange svin i flere etager. Udluftningen giver en jævn stand på vores ejendom, når vinden er i vestlig retning, hvilket den jo stort set altid er.

Ejeren har en miljøgodkendelse.

Har vi nogle rettigheder i den forbindelse.

venlig hilsen

I.N.

Svar

Kære I.N.

Jeg kan desværre ikke besvare dit spøgsmål.

Der må grænser for, hvad I skal tåle af lugtgener fra svinefarmen, også selv om denne er miljøgodkendt. Du bør rette henvendelse til kommunen og klage din nød.