Kan/skal en 10 år gammel bil synes?

Kan jeg få en bil synet, når den er over 10 gammel og blev synet for mindre end et år siden.

Svar

Du har ikke pligt til at få bilen synet ved ejerskifte, hvis bilen er synet for mindre end 1 år siden. Jeg kan ikke læse noget i reglerne i registreringsbekendtgørelsen om ret til at få bilen synet, selv om dette ikke er nødvendigt, men jeg vil tro, at du kan kræve den synet, selv om dette ikke er lovpligtigt.