Kan min genbo kræve , at jeg holder min kat indendørs?

En ældre herre på den vej, hvor jeg bor, har klaget over min kat.

Han påstår den skræmmer fuglene i hans have væk og han har set den sidde på hans bil.

Kan han kræve at vi holder den indendørs?

Det er en stille villavej, hvor mit hus ligger for enden af vejen op mod et naturområde..

Svar:

Den ældre herre kan ikke forlange, at I skal holde jeres kat indendørs.

Her i landet er der ingen lov om katte - og ingen kan forbyde jer, at I lader jeres kat strejfe frit omkring.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk