Kan vi melde vores datter ud af musikskolen med 1 måneds varsel?

Vores datter er tilmeldt kommunens musikskole. Vi har netop udmeldt hende, men har fået svar tilbage, at hun ikke kan udmeldes før til sommer.

Kan nu godt se det står på deres hjemmeside, et andet sted end priserne, hvor vi har kigget.

Kan de godt bestemme, at der skal være så lang tids opsigelse???

Vi troede man havde 1 mdr. opsigelsesret?

Svar:

Juridisk set er der intet til hinder for, at en aftale som den omtalte kun kan opsiges med udgangen af skoleåret, dvs. aftalen gælder for hele sæsonen. Det skal blot fremgår af vilkårene for medlemskab af den kommunale musikskole.

Det samme gælder i øvrigt for de kurser, der tilbydes af oplysningsforbundene. Her melder man sig ind for hele sæsonen, og medlemskabet kan ikke opsiges i den aftale undervisningsperiode, fx hele vintersæsonen.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk