Er det lovligt, at en skraldebil henter affald i vor bebyggelse søndag morgen kl. 06.00?

Vi har netop være ude for, at der blev afhentet affald (med meget larmende skraldebil) kl. 6 søndag morgen i vores bebyggelse (almennyttig).

Er det tilladt?

Svar:

Ja, det er lovligt. Der er ingen regler, som forbyder, at man afhenter affald en tidlig søndag morgen i en almennyttig boligforening.

Men at det er usædvanligt og irriterende, kan vi hurtigt blive enige om.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk