Kan køberen af min brugte bærbare computer hæve handelen på grund af mangler?

Jeg har for 6 uger siden solgt en bærbar computer til 4000 kr. i gul og gratis. Der er ikke skrevet købsaftale eller andet..

Computeren har altid virket upåklageligt hos os, og køber testede inden købet, at den virkede.

Køber hævder nu at skærmen skifter farver og at der ikke er billede.

Hvordan står jeg i sådan en sag?

 SKAL jeg ophæve købet eller???

Jeg har jo ikke mulighed for at bevise, at det er dem, der har ødelagt den....

Gælder købeloven for dem, og står de med alle rettigheder.

Svar:

Når du har solgt en bærbar til en privat, gælder købelovens almindelige regler, dvs. i denne sag er køber ikke omfattet af reglerne om forbrugerkøb.

Efter det oplyste er den bærbare solgt som afprøvet og beset, og køberen kommer næppe nogle vegne med et krav mod dig.

Et sådant krav kan i øvrigt kun gennemføres via en egentlig retssag.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk