Skal min kæreste betale 300 kr. for 4 minutters pop-up-sex?

Hvordan forholder man sig til tilsendte regninger for sex-tjenester på internettet?

Det drejer sig om de såkaldte pop-up vinduer, som er meget svære at lukke, og som "knalder" op i hovedet på een når man er på nettet.

Min samlever har fået en regning på 300 kr for 4 min...

OG HAR IKKE I SINDE AT BETALE. Men hvordan håndterer hun den korrekt?

Svar:

Hvis din samlever ikke har accepteret at betale for nogle sex-sider på nettet, kan hun heller ikke forpligtes til at betale for dem. I den situation kan hun sende udbyderen et anbefalet brev, som hun - af bevismæssige grunde - beholder en kopi af, og hvor hun meddeler, at hun ikke skylder firmaet noget som helst, da hun aldrig har accepteret at købe den ydelse, der består i visning af sexsider.

Din samlever skal have en besked om, at hvis hun trykker ok til visning af visse sider, skal hun betale for at se dem. Ellers kan der ikke kræves betaling.