Hvad stiller vi op med ejendomsmægler, som ikke kan finde ud af at berigtige handelen?

Min kæreste og jeg har købt hus. I den forbindelse har vi fået ejendomsmægleren til at berigtige handlen, hvilket vi bitterligt har fortrudt nu.

Sagen er nemlig den, at der hele tiden er fejl i refusionsopgørelsen, og indtil videre har vi fået 3 forskellige af slagsen.

De har dog erkendt deres fejl og betalt vores salær tilbage til os, idet der under hele forløbet er begået fejl fra deres side af.

Hvad er vores rettigheder nu?

Skal vi bare blive ved med at lade tiden gå og hele tiden få forkerte refusionsopgørelser eller har vi ret til at få en anden "advokat" til at kigget på sagen på deres regning.

Svar:

Det er beskæmmende at høre, at ejendomsmægleren påtager sig et arbejde, som han ikke magter.

Det er en god ide, at I søger advokatbistand, men I skal ikke regne med at dette bliver for mæglerens regning

Hvis mægleren har begået ansvarspådragende fejl, som har påført jer tab, skal mægleren naturligvis betale erstatning og herunder også erstatte rimelige advokatomkostninger.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.

Århus