Hvad koster den 3. agurk, når  man på tilbud kan købe 2 agurker for 10 kr.?

Når en forretning har tilbud på f.eks. 2 agurker til 10 kr., hvad koster så den 3. agurk?

Koster den den normale stk. pris - eller koster den 5 kr.

Er der regler, der regulerer dette.

Jeg spørger, fordi jeg oplever at forretninger håndterer det forskelligt.

Svar:

Den tredje agurk koster det samme som prisen på en enkelt agurk, men vælger forretningen at udregne prisen på en anden måde, fx som gennemsnittet af prisen på to agurker, er det naturligvis ok.