Har jeg ret til en lånetelefon, mens min nye mobiltelefon er til reparation for en fejl?

For 3 dage siden købte jeg en ny mobiltelefon. Med i købet er et abonnement til 117 kr pr. måned.

Nu har jeg erfaret at der er fejl på mobiltelefonen. Hvilke rettigheder har jeg i den forbindelse.

Egentlig mener jeg, at når den er så ny, så SKAL den bare virke og synes derfor at butikken uden videre bør bytte den til en anden magen til. Men et er hvad jeg mener, et andet er måske loven.

Har butikken ret til at sende den ind til reparation og har jeg i så tilfælde ret til en lånetelefon i mellemtiden.

Det er jo ærgerligt at skulle betale et abonnement jeg ikke kan bruge til noget.

Hvis det skal sendes til reparation, hvor længe er det så rimeligt, at jeg venter på at få den igen?

Svar:

Butikken har ret til at sende telefonen til reparation, og du har ikke krav på at få en anden, mens telefonen bliver repareret.

Reparationen bør ikke tage længere tid end et par uger.