Har forretning ret i, at låsen på et guldarmbånd kun skal kunne holde i 3 måneder?

Jeg købte for ca.3 mdr. siden en guldarmbånd - det der hedder Bjørn Borg - til min søn. Låsen gik så i stykker og han gik i forretningen hvor den var købt, idet vi syntes det var hurtigt: De spurgte så om han gik med den hver dag, hvilket han svarede ja til, så fik han det svar, det var den heller ikke beregnet til, det var der ingen armbånd der var.

Jeg vil gerne hører, om det kan være rigtigt, at et armbånd til over 600,00 kr. ikke kan tåle at blive brugt, og at han selv skal betale for reparationen.

Svar:

Nej det lyder da lidt mærkeligt, hvis et armbånd ikke kan tåle at blive brugt. I givet fald er det i hvert fald noget butikken må oplyse, når man køber det.

Får man intet at vide, er man i sin gode ret til at forvente, at armbåndets lås kan holde til, at man bruger det hver dag. Lever armbåndet således ikke op til det, man med rette kan forvente, er der en mangel ved armbåndet. Du kan derfor kræve, at butikken reparerer armbåndet uden beregning. Hvis de udskifter låsen med en ny, så husk at der løber en ny 2 års reklamationsfrist fra udleveringen af armbåndet for så vidt angår låsen.

Med venlig hilsen

Annette Hansen