Er mit tilgodebevis tabt, når forretningen er lukket?

Jeg fik noget undertøj i julegave, som ikke passede. Jeg tog ind i butikken for at bytte det, men det var et ganske lille og dyrt udvalg hun havde. Jeg fik i stedet et tilgodebevis til brug under f.eks. udsalget i januar. Jeg kom ikke til den by førend i midten af marts, men da stod butikken tom. Der havde åbenbart også været et ophørsudsalg. Er der noget at gøre?

Svar:

Selv om butikken har lukket, har du stadig krav på pengene på dit tilgodebevis. Det kræver dog, at du finder ud af, hvem der ejede butikken - og rejser krav om betaling af dit tilgodebevis over for denne person/dette selskab.

Med venlig hilsen

Birgit Thrusholm

Ret & Råd, Køge

Danmarks Familieadvokat samarbejder med Ret & Råd.