Kan vi selv skrive entreprisekontrakter med håndværkerne?

Vi skal til i gang med at bygge hus, hvor vi selv skal være bygherre. Vi skal dermed selv lave aftaler med de forskellige håndværkere. Vores  spørgsmål går på, om der foreligger en standardkontakt, vi kan tage  udgangspunkt i ?

Og hvis det er tilfældet, hvor finder vi den ?

Svar:

Nej, der findes ingen ordentlig standardkontrakt. Den ville heller ikke hjælpe ret meget, da den typisk tager højde for de mere almindelige ting, men netop ikke fortæller om alle de detaljer, men alligevel skal være opmærksom på og tage højde for.

Mit bedste råd er at tage et lokalt byggefirma - de vil jo typisk gerne fortsat være i lokalsamfundet, og så henvende jer til nærmeste RET & RÅD-advokat (findes på www.ret-raad.dk ).

Det er jo bedre at forebygge end at helbrede, specielt ved antageligt det største og farligste projekt i jeres liv. Han kender også eller kan få oplysninger om de forskellige byggefirmaer på godt og ondt.

Det næstbedste er at læse RET & RÅD's lille bog: "Vi bygger hus", hvor de væsentligste fælder og problemstillinger er opført. Du kan få denne gratis ved henvendelse til et RET & RÅD-kontor.

Med venlig hilsen

Tom Tønnies

RET&RÅD, Vejen

Tlf.: 75 36 22 44

jug-logo.jpg (14017 bytes)