Hvordan slipper jeg for uønskede e-mailreklamer?

Jeg har igennem længere tid modtaget reklamer på min e-mail af ret  anstødelig art (sex, viagra, universitets diplomer osv.)

Jeg læste i Femina, at der var kommet en ny lov, som bestod i, at man ikke måtte sende reklamer på folks fax og e-mail uden at de selv har bedt om det, og det er  jeg ret sikker på, at jeg ikke har gjort.

Hver dag får jeg 6-18 e-mails med alle mulige slags reklamer, og det er jeg ikke interesseret i .

Hvad gør jeg?

Svar:

Kære spørger.

Du kan gøre to ting, når det gælder reklame fra erhvervsdrivende her i landet. Nemlig svare på de tilsendte e-mails, at du ikke fremover ønsker sådanne tilbud tilsendt, for det skal de pågældende  erhvervsdrivende rette sig efter.

Desuden kan du henvende dig til folkeregistret og anmode om at få noteret,  at du frabeder dig alle direkte henvendelser fra erhvervsdrivende.

Du kan læse mere om de nye regler på denne linjes emne nr. 621.

Endelig kan du følge anvisningerne på forbrugerombudsmandens hjemmeside:
http://www.net-tjek.dk/ehandel/email-klagevejl.htm