Hvor kort betalingsfrist må der være på et girokort?

Hej Brevkasse.

Jeg vil gerne stille følgende spørgsmål:

Når man modtager girokort til betaling fra eks. telefonselskabet sker det, at girokortet kommer 2-3-4 dage inden det skal betales.

Er der en mindstefrist for betalingsfristen på sådanne girokort, altså eks. 8 dage fra jeg som forbruger modtager girokortet?

Jeg vil blive meget glad for svar.

Svar:

Der gælder ingen mindstefrist ved betaling af et sådant girokort. Derfor kan du godt risikere at modtage et girokort dagen før, det skal betales.