Fortrudt køb af TV-kort

Jeg købte et tv-kort til computer d.13.8.1996. Da jeg spurgte sælgeren, om jeg kunne få pengene tilbage, hvis jeg ikke var tilfreds, svarede han ja det kunne jeg.

Da jeg den 15.8.1996 ville have pengene tilbage, sagde han, at det kunne jeg ikke.

Hvad er dit råd til mig.

PS: beløbet er på kr. 5.000,-

Svar

Der gælder ikke nogen almindelig fortrydelsesret ved køb.

Sagen står og falder med, om du kan bevise, at du er blevet lovet en retur-ret ved købet. Dette kan du sikkert ikke. Muligvis har forretningen en almindelig returneringsret eller fortrydelsesret, som fremgår ved skiltning eller lignende.

Prøv at tale med chefen i forretningen og forklar ham om løftet. Jeg håber, at dette hjælper.