Må NESA lukke for strømmen, når der er små børn i huset?

Denne gang drejer det sig om, at min datter og svigersøn har fået en elregning, som forsøges inddrevet hos en advokat via fogedretten. Jeg har taget kontakt til advokaten, som har tilbudt os at betale over 3 gange. Beløbet er på 10.000 kr. Det kan de slet ikke for nuværende klare. De kan klare et fast månedlig beløb på 500 kr.

Mit spørgsmål er så, om Nesa må lukke for strømmen, når de har et lille barn på 1 år. Findes der noget i lovgivningen om, at man ikke må lukke, når der er små børn i huset?

SVAR:

Hvis din datter og svigersøn bor til leje, og det er udlejeren, der skal levere el, så må NESA ikke lukke for strømmen. Men bor de i en ejendom, de selv ejer, kan elselskabet lukke for elektriciteten.

Der findes - desværre for dem - ingen regler, der bestemmer noget andet, fordi der er spædbørn i et hus.