Vi købte en printer i Tåstrup juni 99´, som har været defekt op til flere gange,
hvor den har været til reperation. Den blev sendt afsted en gang pga.den væltede
farve ud så den tværede. Der blev der sagt at der ikke var noget galt , men de havde
afligevel rettet fejlen .
Derefter har den været 3 gange til reperation pga. dårlig udskrift , vil ikke tage
papir og renser konstant printerhoveder (længe). Med det resultat at den sagde at
der ikke var mere farve i patronerne , hvilket der var.
Nu står vi igen og skal have den til rep. pga. hardwarefejl og vi vil vide, hvor længe vi skal finde os i at vores MANDAGSPRINTER skal repareres, da vi har 3 års garanti endnu.og kan det være rigtigt at man køber en printer til næsten 2000,- og for pengene får man en defekt printer, som skal være til rep.2/3 af den tid vi har haft den.
Da vi i forretningen krævede en ny printer blev alle vores printerfejl rettet, uden af de ville indrømme at der var noget galt. Vi kom ialt til at snakke med 8 forskellige personer omkring rep. og printerens muligheder, og vi vil nok sige at de havde en undskyldning for alt , hvilket for os er svært at modargumentere, da vi ikke er teknikere
SVAR:
Efter købeloven har sælger ret til at forsøge at udbedre de mangler, som printeren
er i besiddelse af. Der er dog grænser for hvor mange gange, sælger skal have lov
til at udbedre. Hvis det er den samme fejl (dårlig udskrift) som sælgeren ikke kan
udbedre, har sælger efter min opfattelse haft forsøg nok i jeres tilfælde.
Da jeres printer er under et år gammel mener jeg, at I er berettiget til at hæve
købet, d.v.s. I har krav på at få jeres penge tilbage mod til gengæld at levere
printeren tilbage.
Hvis sælgeren ikke vil medvirke hertil (sørg for at fremsætte jeres krav skriftligt
!!!), vil jeg anbefale, at I rejser en sag i Forbrugerklagenævnet, der har til huse
hos Forbrugerstyrelsen, Amagerfælledvej 56, 2300 København S., tlf 32 57 01 00.
I skal rekvirere et klageskema til brug for sagen.
Med venlig hilsen
Brian Bruun Hansen, advokat