Kan der tilbageholdes mere end 20% af min løn?

Hvis én offentlig instans p.t. indeholder 20% af ens løn, må en anden offentlig enhed man har gæld til, da gå ind og indeholde yderligere en procentdel af lønnen?

På forhånd tak, og i øvrigt tak for nogle aldeles udmærkede besvarelser på indlæg her på stedet.

SVAR

Hvis der er tale om bidragsgæld (børnebidrag eller hustrubidrag), gælder den almindelige øvre grænse for lønindeholdelse på 20% desværre ikke. Det kan du læse mere om på emne nr. 644.

Der gælder dog altid den øvre grænse, at du har krav på at beholde så meget, at du bevarer et rimeligt eksistensminimum.

Hvis du meddeler mig, hvilke gældsposter der er tale om, vil jeg gerne svare mere præcist, samt vejlede dig med dine klagemuligheder.