Hvordan kan jeg være sikker på at få varerne ved internetkøb?

Jeg står foran at skulle gøre et større køb på Internet fra en postordre virksomhed i USA. Hvordan kan det anbefales at betale, dvs. på hvilken vis får jeg sikkerhed for, at jeg modtager varer for mine penge?

Forretningen modtager VISA, men tager et 4% gebyr derfor. De nævner også muligheden for "wire transfer". Med hvis jeg simpelthen får min bank til at sætte penge ind på en bestemt konto, har jeg vel ingen garanti for at modtage en ydelse / varer til gengæld?

SVAR:

Du kan kun være sikker på at modtage varer for dine penge, hvis du får firmaet til at sende varerne per efterkrav. Ved VISA eller indsættelse af penge via din bank har du ingen sikkerhed for at få varerne, og du kan - i værste fald - stå med et værdiløst krav, såfremt det pågældende firma går konkurs (eller blot er oprettet som en svindelforetagende på Internet).