Kan vi blive skilt 6 måneder efter separationsansøgningen eller efter separationsbevillingen?

Jeg er midt i en separation med efterfølgende skilsmisse. Da min ex og jeg er enige om at blive skilt hurtigst muligt er spørgsmålet hvor hurtigt kan det ske.

Ifølge statsforvaltningen kan det ske 6 mdr. efter bevillingen, hvis begge er enige. Men er det fra den dato vi ansøgte/underskrev separationsanmodningen eller den dato der står på bevillingen. J

Jeg har hørt det er fra vores anmodning (hvilket vel også er mest retfærdigt, da statsforvaltningen ikke altid er lige hurtige!!!!)

Svar:

6 måneders fristen for at opnå skilsmisse løber først fra bevillingen til separation, og dette gælder, uanset om det har taget flere måneder at blive separeret.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Ryesgade 31,
8100 Århus C
Tlf. 86130600