Bortfalder min bidragspligt automatisk, når min ekshustru indgår nyt ægteskab?

Jeg blev skilt for ca. 2 år siden, og sat i bidrag til min ex-hustru i 5 år efter skilsmissen.

Hun skal nu giftes ... er det så sådan at min bidragspligt automatisk bortfalder, eller skal jeg foretage mig noget aktivt for at den bortfalder?

Svar:

Din bidragspligt bortfalder automatisk fra vielsesdagen, og den vågner ikke op igen i tilfælde af, at hun senere bliver skilt, inden bidragsperioden på 5 år er udløbet.

Du skal ikke gøre noget aktivt, men du bør da meddele din ekshustru, at du ophører med at betale, da din bidragspligt er bortfaldet. Du kan henvise til ægteskabslovens § 51

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Ryesgade 31,
8100 Århus C
Tlf. 86130600