Hvor hurtigt kan man blive skilt, efter at man er blevet gift?

Er der regler for, hvor hurtigt man kan blive skilt, efter man er blevet gift?
Er der forhold man skal være opmærksom på i forbindelse med et sådan kort ægteskab?

Svar:

Man kan i princippet søge om separation eller skilsmisse samme dag, som man er blevet gift.

Der er mulighed for skævdeling af fællesboet i kortvarige ægteskaber. Det kan du læse mere om på dette emne:  576 Skævdeling i kortvarige ægteskaber

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Ryesgade 31,
8100 Århus C
Tlf. 86130600