Falder min topskat, hvis vi gifter os?

Vi er et par der pt. bor sammen - jeg betaler topskat og min kæreste betaler ikke topskat.

Hvis vi giftede os, ville jeg så kunne udnytte hendes fradrag for topskat?

Så jeg på den måde kunne minimere min egen topskat til glæde for hele familien!

Eller er det kun ved mellemskat der er en overførselsregel?

Svar:

Nej, du vil ikke kunne få overført hendes uudnyttede bundfradrag i relation til topskatten.

Det er kun uudnyttet bundfradrag i mellemskatten, der kan overføres mellem samlevende ægtefæller.