Hvordan kan vi få annulleret vor skilsmisse?

Min eksmand og jeg har fortrudt, at  vi er blevet skilt.

Da vi nu igen er flyttet sammen efter at vi har haft hver vores adresse i ca. 1½ år, vil vi høre, om det kan lade sig gøre at få annulleret en skilsmisse.

I tilfælde af et ja, hvordan gør vi det ?

Svar:

En skilsmisse kan kun annulleres ved, at I tager en tur på rådhuset og bliver gift på ny.

Hvis I kun var separerede, kunne separationen annulleres ved, at I genoptog samlivet og meddelte dette til statsamtet, men ved skilsmisse fanger bordet.

Hvis det kan være en lille trøst, er der mærkeligt nok (endnu) ikke lagt gebyr på vielser, men kun på skilsmisser.