Hæfter jeg for ny gæld ved bodelingen?

Min mand og jeg er flyttet fra hinanden i forbindelse med separation/skilsmisse.

Min mand flyttede ud i vores fælles campingvogn indtil fælles ejendom blev solgt. Jeg blev boende i fælles ejendommen med vores 2 børn. Alle udgifter til fælles ejendom blev delt.

Efter et stykke tid solgte han den gamle campingvogn til en værdi af 17.000, - og købte en ny til ca. 75.000,-

Hæfter jeg for denne nye gæld ved bodelingen?

Svar:

Du hæfter ikke for gælden, men hvis lånet er optaget før skæringsdagen for bodelingen, typisk datoen for jeres separation eller skilsmisse, skal gælden tælles med som passiv, men den nye campingvogn skal i så fald tælles med som aktiv.