Har banken ret i, at min kones lottogevinst på 200.000 kr. ikke skal deles med mig?

I juni sidste år vandt min kone 200.000 kr i lotto. Pengene satte vi i huset. Nu skal vi skilles og banken har bildt hende ind at gevinsten egentlig bør tilfalde min kone, da det var hende der vandt dem!

Kan det være rigtigt???

Vi har altid haft fælles økonomi og ingen af os har særeje, og vi står begge som ejere af huset, og godt nok var jeg ikke med til at beslutte, hvilke lotto-tal der skulle på kuponen, men da vi har fælles økonomi, har jeg været med til at betale den!

SVAR.

Du kan tage det helt roligt. Banken er helt galt afmarcheret  Hvis den pågældende bankrådgiver kom med samme opfattelse ved en eksamen på bankskolen, ville den pågældende sikkert dumpe med et brag.
Lottegevinsten indgår i formuefælleskabet og skal deles på samme måde og efter samme regler, som jeres øvrige fællesbo.