Kommer min samlever til at hæfte for min studiegæld, hvis vi gifter os?

Kan min samlever komme til at hæfte for en studiegæld ved evt. ægteskab.

Jeg har haft den før samlivets begyndelse!

SVAR.

Din samlever kommer ikke til at hæfte for din studiegæld, hvis I gifter jer.

Ægtefæller hæfter som hovedregel ikke for hinandens gæld, og dette gælder uanset om I har formuefælleskab eller særeje i ægteskabet, og uanset hvornår studiegælden er stiftet.

Du kan læse mere om ægtefællers hæftelse for gæld på emne nr. 525: Hvem hæfter for gælden?